Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

8 Mart 2015 Pazar

mola vermek iyidir

Nasıl güzel bir hava vardı bugün.  Nasıl insana kendini iyi hissettiriyor.  Sanki onca kötü şey yaşanmamış,  ben evlenmeden önceki umutlu benmisim, baharın gelmek üzere oluşu,  yazın yaklaşıyor olmasına heyecanlaniyormusum gibi. Sanki küçük küçük oyuklar yıllar içinde derin çukurlara dönüşüp ruhumu delik deşik etmemiş gibi.
Bugünü oğlum babasıyla geçirdi.  Haliyle koca  gün bana kaldı.  O, sabah evden çıktıktan hemen sonra biz de annemle kendimizi dışarı attık.  Benim küçük lokum yanimizdayken halledebilecegimiz işler sınırlı. Hep birşeyler ya unuttugumuz icin ya da benimki sıkılıp huysuzlandigindan yarim birakmak zorunda kaldigimizdan eksik kalıyor. Ama bugün kararlı ve planlı bir şekilde işlerimizi hallettik. Eskiden olduğu gibi sevdiğimiz bir yerde öğle yemeğimizi de telaşsız ve keyifle yedik. Hatta eve döndükten sonra hala vaktim olduğunu görünce bir saat kadar şekerleme de yaptım. Uzun zamandır böyle iyi bir gün gecirmemistim. Ruhumdaki dalgalanmalar beni çok yoruyor. Kolay şeyler yaşamadım evet, bu yüzden de sürekli bir huzur haline geçmeme sanırım biraz daha var. Iste bu yüzden de bugun bana iyi geldi. Oglum için her anne gibi yapmayacağım şey yok, canımı veririm. Ama bahsettigim gibi çok hareketli bir çocuk ve tum enerjimizi alıyor.  Yani annemi de yoruyor. Bir yandan da çalışıyor olmaktan dolayi gerçekten çok zorlandığım zamanlar oluyor. Küçük molalara doğal olarak ben de ihtiyaç duyuyorum. Bunu söylerken kendimi kötü de hissetmiyorum açıkçası.  Tüm annelerin arada sırada kendine ait birkaç saat geçirmeye ihtiyacı vardır.  Bugun de bir molaydi benim icin. 
Oğlumun uyuma saatlerini düzenlemeye çalışıyorum. Akşamları geç yatıyor benim bucur. Yani saat 23:00 bulduğu bile oluyor. Çoğunlukla benim uyku saatimi bekliyor. Ve isterse geceyarısı uyumuş olsun sabahları en geç 7:30 ' da uyanıyor.  Bir dönem sabah uykulari çok iyiydi.  Hatta saat 09:30 ' da hala uyanmayinca gidip nefesini dinlemişligim var bir keresinde. Kisa sureliydi bu durum ama. Tabi o dönem hala anne sütü alıyordu,  erken saatte emip tekrar uyuyordu. Bunun da etkisi vardı. Fakat sütten kestiğimden beri çok erken kalkıyor.  Ben de madem erken kalkıyor,  sabah geç uyanır diye uyku saatinde esneklik gostermeme artık gerek yok dedim.  Iki akşamdir saat 21.15 gibi yatağa goturuyorum. Masaldı, şarkıydı derken yaklaşık yarım saati buluyor uykuya dalması. Normalde 10 dakikada uyur aslında ama saat değişikliğinin farkında doğal olarak. Biraz direniyor bu yüzden. Ornegin bu aksam "bebegim hadi gidip uyuyalim mi artik?"  Diye sorunca bana disardan insan sesleri geldigi icin sokagi gosterip "annee hapşi (hepsi) ottuuu (oturuyor)" dedi. Yani herkes hala ayaktayken ben niye uyuyorum demek istiyor uyanık. En azindan erken  uyuyunca bana da birazcık zaman kalıyor.  Bu da iyi gelecek biliyorum. Bebeklerin, çocukların daha az yormasi ve annelerin hep enerjik kalması dileğiyle. ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder